Glede na zanimanje in motivacijo otrok, spoznavanja čebele, sobili rezultati pričakovani.
Veliko mi je pomenilo že to, da so otroci izrazili veliko zanimanje že ob prvem obisku čebelnjaka, kjer so se v jeseni seznanili bolj podrobno s čebelo, njenim bivanjem in življenjem.
Z zanimanjem so poslušali čebelarja in tudi spraševali.
V nadaljevanju sva jim znanje poglabljala midva z vzgojiteljem skozi knjige o čebelah, preko interneta, preko učiteljice biologije in čebelarjev in knjižničarke, ki je izbrala knjige, katere so bile otroku ves čas trajanja projekta dosegljive. Velikokrat sva z vzgojiteljem delila otroke v dve skupini, kjer so bili deležni še bolj poglobljenih informacij preko spletnih strani.
Tako so sledile dejavnosti navezane na vsa področja kurikula.
JEZIK: skozi jezik je imel otrok možnost izraziti svoje mnenje in znanje o čebeli, njenem okolju in življenju, tako je otrok je razvijal možnost miselnega in čustvenega sodelovanja. Otrok je poslušal tudi različne literarne zvrsti o čebeli.
-deklamacija: Tri čebele
-zgodba:Medved obišče čebele-Vlado Firm
-branje literature o čebelah
Otrok se je imel možnost ustvarjalno izražati v jeziku. Vsak dan pred počitkom je dobil možnost »prebrati« knjižico ali povedati o čebeli. S tem je dajal in razvijal sebi in drugim možnost za razvoj samozavesti.
NARAVA:narava je tako ali tako primarno področje skozi katero smo spoznavali čebelo in njen življenjski prostor. Otrok je spoznaval, da se živa bitja med seboj sporazumevajo. Prav tako ima čebela posebej dobro oblikovan in izostren ta čut kolektivne pripadnosti in odgovornosti in je posebej podobna človekovim odgovornostim. Spoznaval je, da se čebele razmnožujejo, živijo in umrejo. Razmnoževanje čebel je otrok nazorno pokazal čebelar preko velikega plakata. Spoznaval je, da so med čebelami v čebelji družini razlike.
-matica: ima dolg zadek in najkrajša krila.
-trot ima zadek krajši kot krila, torej mu krila pokrivajo zadek.
-čebele imajo krila in zadek enako dolg.
Otrokom se je zdel ta podatek dragocen, saj so v nadaljevanju bili bolj samozavestni pri opazovanju čebel in bolj pozorno opazovali čebelo.
Otrok je pridobival izkušnje, kako lahko sam in drugi ljudje vplivajo na naravo in čebelo, da ostane zdrava. Otrok je spoznaval, da mu uživanje čebeljih izdelkov, lahko ohranja zdravje:
-med
-cvetni prah,
-matični mleček
-propolis
Otrok je spoznaval tudi lastnosti medu. Je spoznaval tudi, kje vse v prehrani lahko uporabljamo medne pripravke. Vključili smo tudi starše, ki so otroku bogatili izkušnje , kako vključevati med v prehrano in ohranjati zdravje.
Izdelovali smo sveče iz satovja, ognjičevo mazilo.
Otrok je imel možnost razvijati predstavo o nastanku medu o pomenu le-tega in njegovi predelavi ali mešanju v druge prehranske izdelke.
-medenjaki
-pomarančni kolobarji v medu
-ajdova krema v kozarcu z medom
-breskova pena z medom
Tako je na koncu projekta evalviral, kako je in kako lahko še pride do informacij , kako lahko na različne načine zbiranja le-teh, shranjevanja in prenosa informacij bogati sebe in druge.
Tudi MATEMATIKA je zavzemala velik in pomemben del v projektnem krogu.
Otrok je imel možnost klasificirati in razvrščati čebele. Rabil je izraze za opisovanje položaja čebel in se tako učil orientacije:
-čebela V čebelnjaku,
-čebela NA cvetu,
-PRED, NAD, LEVO, DESNO, POD, ZA čebelnjakom, cvetom.
Otrok je rabil simbole , s simboli je zapisoval dogodke in opisoval stanje čebel.
Spoznaval je grafične prikaze, jih oblikoval in odčitaval.
DRUŽBA: otrok je imel možnost spoznati poklic čebelarja, kuharice, ki zna vključiti med v prehrano. Spoznaval je tudi, kako si moramo vsi ljudje v določeni družbi pomagati, da se bo ta dobro počutila. Otrok ima možnost rahljanja stereotipov-čebelarka. Otrok spoznava, da je tudi čebelar del družbe in je pomemben. Otrok spoznava tudi značilnosti okolja, ki je pomembno za lokalno skupnost-Čebelji gradič v Serdici. Otrok v zvezi z medomoblikuje dobre prehranjevalne navade in razvija družabnost, povezano s prehranjevanjem. S tem namenom smo se tudi družili s prvim razredom in drugimi starejšimi oddelki vrtca.
UMETNOST: otrok je dobil možnost zamišljati, oblikovati, ustvarjati, risati, rezati, sestavljati. Otrok dobi možnost opazovati čebelnjak in možnost ustvarjanja več dimenzionalne kompozicije.
Oblikovalčebele s kartonastih tulcev, risal s trsko in tušem, oblikoval čebelnjak z velike škatle, z voska oblikoval svečo.