| Zdravo življenje in ekodan |
| Ekošole poročajo - Šole |
| Prispeval Irena Podpečan, OŠ Kuzma |
| Petek, 24 April 2009 21:20 |
|
V okviru projekta Zdravo življenje smo na šoli izvedli vrsto aktivnosti. Učenci prvega in drugega razreda so spoznavali sadje in zelenjavo ter se učili o pomenu uživanja različnega sadja in zelenjave. Pripravili so sadno solato in jo slastno pojedli. Tretješolci so pisali sestavke na temo Zdravo jem. Bili so izvirni in polni obljub glede uživanja sadja in zelenjave. Četrto in petošolci so spoznavali vlogo zeliščnih in začimbnih rastlin v prehrani. Pripravili so paleto različnih čajev in jih tudi poskusili. Šestošolci v okviru pouka gospodinjstva spretno prehajajo iz teorije v prakso, saj pripravljajo zdravo hrano in jo na koncu z užitkom tudi pojedo. Spoznali so prehrambeno piramido, pomen uravnotežene prehrane za zdravje in pravilen razvoj mladostnikov in ljudi nasploh, poskušajo tudi zamenjati sladke in slane prigrizke za sadje ter gazirane pijače za vodo in naravne sadne sokove. Sedmošolci vse leto pridno skrbijo za šolski skalnjak, na katerem rastejo zelišča. Učenci 8. razreda so se pomerili v sestavi uravnoteženega jedilnika z šolsko malico, kosilo in popoldansko malico. Devetošolci so se v okviru pouka biologije pomerili v debati – pro in kontra. Tema je bila uravnotežena prehrana na eni strani (deklice), proti hitri prehrani in poživilom na drugi strani (dečki). Bilo je zanimivo, ne ravno razburljivo, saj dečki niso mogli argumentirati pozitivnih strani hitre prehrane in uživanja poživil. Eko dan, ki smo ga izvedli 24.10.2008 pa je vlekel vodilno nit skozi temo Hrana. Učenci so bili ustvarjalni v delavnicah z naslednjimi naslovi: Sušenje sadja, izrezovanje iz papirja, Pridobivanje bučnega olja iz semena –oljarna, Mozaik iz semen, Čebelji gradič, Peka kruha v krušni peči, Kako nastane domača skuta, Priprava sušilnice, rezanje in sušenje sadja, Solate iz kaš, Priprava domačih rogljičkov, Novinarji na delu. Ob koncu dela smo združili vse nastale izdelke v šolski jedilnici, kjer je sledila kratka predstavitev dela v delavnicah nato pa degustacija pripravljenih dobrot. Starši, učenci in tudi učitelji ter drugi mentorji smo bili mnenja, da si takih dni druženja in izkustvenega učenja lahko samo še želimo.
|
