OŠ Brestanica
Ekošole poročajo - Šole
Prispeval Marjanca Penič   
Sreda, 11 Marec 2009 00:12


Zdrava prehrana v 5.a razreduPri pouku NIT smo najprej pripravili krompir za peko v »srajčki« (samo dobro smo ga oprali in napikali) ter ga zaupali kuharicam.

V dvojicah smo pregledali šolske jedilnike ter ugotovili, da so dobri in zdravi.

Zdaj smo pa že jedli. Na pečen neolupljen krompir smo mazali domačo skuto, ki smo jo malo posolili ter ji dodali drobno nasekljano čebulo in peteršilj.

Za posladek pa smo si privoščili kokosove ali rožičeve kroglice, ki ne vsebujejo nič sladkorja, pa so vseeno sladke in slastne. Narejene so iz suhega sadja.

Učenci 5.a

Obisk EKO kmetije

20. 11. 2008 je skupina učencev 5. a razreda obiskala ekološko kmetijo Ribič v Kališevcu pri Senovem. Za bogato obloženo mizo, na kateri je kraljevala »pršjača«, sta nas pričakali gospodarica Frančiška in njena hči.

Seznanili smo se s prednostmi ekološkega kmetijstva, izvedeli, da gnojijo samo s hlevskim gnojem in humusom, proti škodljivcem pa ne škropijo. Zaradi tega tudi ne pridelujejo več koruze, ker ne zraste prav.

Škodljivcem in boleznim se izogibajo predvsem s kolobarjenjem. Vsako leto si sproti načrtujejo in zapišejo, kaj bodo kam posadili oz. posejali.

Živina mora biti polovico leta zunaj na paši. Vse živali imajo zelo razvajene, zato se vsaki lahko približajo, tudi če zboli. Teličke bi kar posvojili.

Tudi kuža in muca sta razvajena. Kokoši so vsak dan zunaj. Koze so zelo prijazne.

Paziti je treba, kam stopiš na pašniku, da ne zagaziš v kravjak. Če hočejo žival prodati, morajo pridobiti potni list zanjo.

Pridelka je veliko manj kot na običajnih kmetijah, ampak nekateri pridelki so lahko ogromni.

Vsako leto jih nenapovedano obišče inšpektor ter pregleda vse njive, travnike, sadno drevje, hleve ter knjige, ki jih morajo voditi. Če so rezultati ugodni, ponovno pridobijo certifikat.

Učenci 5.a

EKOBRALNA ZNAČKA V 5. RAZREDU

V 5. razredu je pri EKO – bralni znački sodelovalo 17 učencev, torej vsi.

Izbor knjig je bil precej zožen, ker vseh knjig ni na voljo v naši knjižnici. Individualno so posegali po knjigah :

Harranth Wolf: kakšen čudovit travnik

Ivan Gantschev: Sivi otok in zeleni otok.

Skupaj smo prebrali zbirko zgodb PIKAPOLONICA NA PRAŠNI CESTI večih avtorjev. Izmed prebranih vsebin nam je najbolj vstopila v srce zgodba Predraga Raosa z naslovom Zgodba o mavrici.

To zgodbo smo vključili v redno delo pri likovnem pouku k oblikovanju prostora. Izoblikovali so zaprte prostore (tovarne, polnilnica, bolnišnica, elektrarna) ter jih postavili na en konec mavrice. Na drugi konec mavrice, ki so jo prikazali z živahnejšimi barvami, so postavili dečka, ki občudujoče opazuje mavrico.

Učenci 5.a

Primerjava ekoloških pridelkov z običajnimi

V šoli smo primerjali krompir, pridelan na ekološki način in običajno pridelan krompir. Veliko smeha je bilo že pri lupljenju, saj je šest učencev porabilo pol ure, da so olupili krompir in ga narezali na koščke.

Kuhanega smo poizkusili in ugotovili, da je ekološko pridelani krompir okusnejši in čvrstejši, kupljeni pa se je hitro razkuhal.

Primerjali smo tudi jabolka. Nad ekološko pridelanimi smo najprej kar malo vihali nosove, okus nas pa je prepričal, da so boljša. Zapisali smo še, kaj je ekološko kmetijstvo, ali lahko ekološko pridelana hrana nasiti ves svet, primerjali smo podatke o količini pridelka na isti površini ter ugotovili, da lahko pridelamo veliko več sadja in zelenjave kot mesa ter ugotavljali prednosti ekološko pridelane zelenjave.

Naše delo so si ogledali tudi starši.

Učenci 5.a

 

 

 

 

 

 

Sponzorji: