| NARAVOSLOVNE DELAVNICE v vrtcu "Martin Krpan" Cerknica |
|
There are no translations available. Tudi v tem šolskem letu je naš vrtec kot dodatno dejavnost otrokom starim 5-6 let ponudil možnost, da se vključijo v naravoslovne delavnice. VSEBINE posameznih delavnic: Otroci so se spoznali z razvrščanjem preko različnih čutil ter na različne načine. Spoznali so stolpčni figurni prikaz ter ga tudi samostojno izdelali. Posebno jim je bilo všeč to, da so bonbone lahko tudi okušali. Otroci so z mešanjem različnih tekočin spoznavali, ali se tekočine med seboj mešajo ali ne. Pri delu so uporabili tekočine, ki jih poznajo že od prej (olje, detergent, malinov sirup…). Seveda so malinovec tudi pili. Na podlagi rezultatov poskusa so izdelali Carrollov diagram. Testenine so otroci primerjali in jih razvrščali po različnih kriterijih. Spoznali so razvrščanje po eni ali po dveh lastnostih; oblikovali so drevesni diagram. Predvsem jim je bilo všeč to, da so razvrščali testenine, ki so prikazovale različne živali. Preizkušali so tudi trdnost špagetov različne debeline. Otroci so s pomočjo barvnih folij sami preizkušali in spoznavali, kako se barve med seboj mešajo. Nato so s poskusi z različnimi snovmi »izdelovali« barve. V sok rdečega zelja so vlivali različne tekočine ter opazovali, kako se barva spreminja. Uživali so tudi v stiskanju limoninega soka ter ribanju zelja, ki so ga tudi jedli. Različne vrste moke so otroci razvrščali s pomočjo štirih čutil (oko, nos, uho, koža). Spoznali so novo likovno tehniko. Izdelke smo razstavili na oglasni deski. Tudi na tej delavnici so našli nekaj, kar so lahko okušali – kokosovo moko. Ugotovili so, da vedno prinesem s seboj tudi nekaj za malico. Na našem zadnjem srečanju smo se poigrali z milnimi mehurčki. Mešanice iz vode in različnih detergentov so preizkušali in ugotavljali, iz katere nastanejo največji mehurčki. Najprej so pihali skozi slamice. Pokazala sem jim, na kakšen način lahko naredimo večje mehurčke (list papirja smo zvili v rolo). Ugotovili so, da je velikost mehurčka odvisna od mešanice in od velikosti odprtine, skozi katero pihajo. Veliki mehurčki so jih spominjali na planete. Na koncu smo v detergent zmešali tempera barve in otroci so s pomočjo slamic, čopičev in seveda domišljije izdelovali likovne »umetnine«.
|

