| GOZDNE IGRALNICE |
| Written by Milena Jerman, Vrtec Šentvid |
|
There are no translations available.
Pomemben dejavnik otrokovega razvoja je njegovo okolje, ki mora biti spodbudno. Otrok potrebuje za zdrav razvoj veliko gibanja in igre. Največji učinek je, če mu to omogočimo v najzgodnejšem obdobju. Otrok mora vsak dan teči po neomejenem prostoru, plezati po drevju, skakati in se svobodno gibati. Kadar čuti pri tem varnost, ugodje in veselje, mu ne bi mogli nuditi lepšega.
»Voda se giblje, kadar jo pijemo, kadar teče po strugi, kadar jo pretakamo iz steklenice v kozarec, ko čofotamo po mlakuži, gasimo ogenj. Tudi padanje dežja je gibanje vode. Pri gibanju se lahko poškodujemo, kadar tečemo in pademo, skočimo in si zlomimo nogo, režemo in se urežemo, nabiramo robide in se zbodemo. Deroča reka lahko podre most. Rečni valovi spodjedajo breg. Veter in sneg podirata drevesa. Gibanje pušča sledi v obliki odtisov stopal v blatu, nanosa peska po neurju, kolesnic traktorja na razmočeni zemlji.«
Udir (1999, str. 10-9)
- ne uničujmo rastja, gob in mahu, - okrasna drevesca kupujmo na trgu, - v gozdu je prepovedano kuriti, - ne poškodujmo dreves, - smeti in odpadki ne spadajo v gozd, - ne hodimo po brezpotjih, uporabljajmo pešpoti, - vožnja v gozdu je dovoljena le po urejenih gozdnih cestah, - ohranimo kažipote, oznake, ograje, klopi in druge naprave nepoškodovane, - ne vznemirjajmo gozdnih živali, - ne onesnažujmo vode.
Odzvali smo se na povabilo Zavoda za gozdove Slovenije in obiskali prireditev Gozd, voda in mlinček. Kaj smo počeli v Sračji dolini? - Spoznavali gozd, - postavljali mlinčke, - obnavljali gozdni bonton, - spoznavali drevesa z zavezanimi očmi, - opazovali drevesa s povečevalno lupo, - hodili po slepi stezi, - spoznali nenaravno progo, - opazovali smrekovega lubadarja, - oblikovali iz gozdnih materialov, - postavili vodne mlinčke, - iskali zaklad.
- koliko zvokov slišiš, - opiši živalske zvoke, - objemi najdebelejše drevo in povej, katere vrste je, - poišči mravljišče in s pomočjo povečevalnega stekla preštej, koliko nog ima mravlja, - ustavi se pri štoru in poišči njegove prijateljice, - naberi štiri različne liste in poglej, s katerih dreves so odpadli, - rešite gozdne uganke, - naberi kamenje, vejice in gozdne plodove, - poišči zaklad.
|
