NARAVNE BARVE
Written by Branka Šamec, Vrtec Pobrežje Maribor   
There are no translations available.

 

Ob gledanju umetniških slik se je med otroki razvil pogovor o barvah, iz katerega sem izpeljala projekt .
Pogovarjali smo se o tem, kako dobimo barve in prišli do zaključka, da bomo poskušali narediti barve sami v vrtcu iz naravnega materiala.
Otroci so prinesli sličice, knjige o rastlinah, rože, veje, listje, zelenjavo, sadje, vrečko za čaj.
Prinesen material smo vonjali, primerjali po barvi, ga poimenovali, rastline, ki jih nismo poznali smo poiskali v knjigi.
Dejavnosti sem načrtovala sproti, saj sem izhajala iz otrok. Nastala je nevihta idej, iz katere smo skupaj izbrali dejavnosti, ki smo jih izvedli. O vsaki dejavnosti smo se pogovorili, otroci so povedali kakšne rezultate pričakujejo, kar smo zabeležili sproti v tabelo, ko smo dejavnosti opravili, smo preverili ali napovedi držijo ali ne in zakaj da oziroma zakaj ne.
Dejavnosti so potekale v igralnici, na hodniku, na igrišču vrtca:
- pripravili smo prozorne kozarčke na katere smo nalepili material in napisali ime,
- s flumastri so narisali pobarvanko, katero so barvali z vatiranimi palčkami in naravno barvo; otroci so ugotovili, da se barve hitro sušijo, hitreje kot če rišemo z vodenimi barvami;


- risali so z vejo breze in s steblom bezga;
- rastline in drug material smo kuhali ali ga prelili z vročo vodo;
- skozi cedilko smo prelivali tekočine v kozarčke, kuhan material pa shranili v posodice;

http://ekosola.brix.si/images/stories/prispevki/b83f5dbfaf88dba64b932fbb39f241ad.jpg
- material smo vonjali, tudi okušali ter delali odtise;
- otroci so risali skupinsko risbo na prt s čopiči;



- na velik kos papirja so polili vodo, jo z rokami razdelili po celotni površini ter nato s čopiči nanašali barvo; ugotavljali so, da se barve prelivajo in mešajo;

- za konec smo prt namočili v vodo in ga polili z naravnimi barvami, ki smo jih imeli v kozarčkih; barve so se premešale, »tiste bolj močne«, kot jih imenuje otroci, pa so prevladovale in »se bolj vidijo«

.

Sproti smo dokumentirali napovedi in rezultate z risbami, skicami, zapisi, ... Otroci so bili aktivni v vseh fazah raziskovanja - od postavitve problema do iskanja informacij, prinašanja materiala in same izvedbe. Sodelovali so v manjših skupinah, med seboj so se spodbujali, razmišljali in uživali. Skozi ves sklop dejavnosti je bilo čutiti pozitivno klimo, saj so otroci svoje ideje lahko uporabili, preizkusili ter si ob tem širili nova spoznanja.
Branka Šamec

 

 

Sponzorji: