| Kapljica vode na sto in en način |
| Ekošole poročajo - Šole |
| Written by Urška K. Mavar, Romana Svetičič, OŠ Dušana Muniha Most na Sočo |
| Monday, 06 April 2009 19:52 |
|
There are no translations available. Kljub temu, da smo v lanskem šolskem letu prejeli ekozastavo in se pridružili številnim ekošolam, se naše delo na tem področju ni zaključilo, ampak smo se šele zavezali, da bomo s skupnimi prizadevanji ustvarjali prijazen odnos do sebe, soljudi in narave. V letošnjem letu smo za vodilno temo izbrali samo po sebi umevno, pa vendar zelo pomembno in kmalu, če že ne, tudi zelo dragoceno tekočino - VODO. Preko različnih dejavnosti smo jo spoznavali vsi – učenci od 1. pa do 9. razreda.- vsak po svoje, vsak na svojem nivoju. Dejavnosti so potekale preko celega leta v okviru pouka. Zaključek projekta pa je bil ekodan, ki smo ga organizirali ob svetovnem dnevu voda. Učenci od 1. do 5. razreda so spoznavali oblike vode v naravi in vodo kot življenjski prostor nekaterih živali in rastlin. Z opazovanjem, tipanjem, okušanjem in drugimi dejavnostmi so spoznavali lastnosti vode. Raziskovali so, kje vse se uporablja voda in spoznali, da je nepogrešljiva za umivanje, pitje, čiščenje, zalivanje. Spoznavali so gostoto snovi in v tem okviru ugotavljali, kaj potone in kaj plava v vodi. Raziskovali so raztapljanje različnih snovi v vodi in preizkušali, kako prsti iz našega okolja prepuščajo vodo, ter raziskovali kroženje vode v naravi. Iskali so možnosti, s katerimi je mogoče privarčevati to dragoceno tekočino in se seznanili z najpogostejšimi onesnaževalci voda. Izdelali so model čistilne naprave iz plastenk (pesek, mivka, oglje) in preizkusili njeno delovanje. Učenci od 5. do 9. razreda so vodo osvetlili na svoj način. Šestošolci v povezavi s tehniko in geografijo, kjer so izdelovali različna plovila, naredili didaktično igrico ter raziskovali reke v svetu in Sloveniji. Sedmošolci so veliko prispevkov o vodi strnili v glasilo Prijateljica kapljica, prevedli ključne besede v angleščino ter iskali primerno glasbo, ki se je vrtela po zvočniku. Osmošolci so vodo povezali s športom, saj so šli na pohod in se ustavili ob vodnih izvirih v širši okolici Mosta na Soči. Devetošolci pa so na to temo delali povzetke kemijskih in bioloških raziskav vodnih virov ter uredili herbarij obvodnih rastlin. To pa še ni vse. Na ta dan smo na šolo povabili predstavnika ribičev, potapljača, kajakaša, predstavnika Komunale Tolmin ……, ki so nam v telovadnici predstavili dejavnosti v in ob vodi in nas popeljali od izvira do izvira v domačem kraju. Na temo Voda, vir življenja smo posneli tudi radijsko oddajo. Za poslušanje kliknite TUKAJ! 26. marca so učenci od 1. do 5. razreda recitirali, peli in plesali na javni prireditvi Kapljica vode. Na hodniku pa so na ogled postavili izdelke in plakate, ki so jih ustvarili naši učenci. To je le nekaj kapljic, ki smo jih na naši šoli prispevali k ozaveščanju pomena te dragocene tekočine. |
