| Skrbimo za odpadke- skrbimo za Zemljo |
| Ekošole poročajo - Šole |
| Written by Irena Tarkuš Trikič, OŠ Sladki Vrh |
| Thursday, 04 March 2010 22:35 |
|
There are no translations available.
ZBIRANJE ODPADKOV NA NAŠI ŠOLI- na OŠ Sladki Vrh Število ljudi na Zemlji nenehno narašča, zato naraščajo iz leta v leto tudi količine odpadkov. Prav je, da se vlagajo veliki napori v čim večje ločevanje odpadkov, ki jih tako lahko ponovno uporabimo. Tudi na naši šoli se trudimo po najboljših močeh ločeno zbirati odpadke, saj je le-to okolju prijazno. Učence želimo vsakodnevno spomniti, da naj odpadki končajo v predelovalni industriji, saj s tem ohranjamo naravne vire in s tem varujemo naravo. Že v vrtcu začenjamo otroke vzgajati, da je treba ločeno zbirati odpadke- skozi igro, na sprehodih, ob raznih aktivnostih. Učenci prve, druge in tretje triade vsakodnevno ločujejo odpadke- v učilnicah, na hodnikih, v jedilnici in jim je že kar samoumevno, da papir ne sodi v enak koš kot plastenka vode. V učilnicah imamo koše za papir in za ostale odpadke. Papirnih odpadkov se vsakodnevno kar nekaj nabere v koših- kakšen papir iz zvezka, papirnate brisače,… V košu za ostale odpadke konča kakšen ovojček od čokoladice, prazna bombica in podobno. Več košev ni potrebno imeti v razredih, saj po hišnem redu učenci v razredu ne smejo jesti- torej odpade potreba po košu za biološke odpadke. Učenci so se že navadili prinašati v šolo prazne baterije, ki jih oddajo v koš pri receptorki. Na enakem mestu, a v drugo škatlo oddajajo tudi izrabljene tonerje in kartuše. Tretja škatla, ki je namenjena ločenemu zbiranju pri receptorki je namenjena zbiranju plastičnih zamaškov, ki smo jih najprej zbirali za Anžeta, sedaj pa jih odpeljemo v Mariborsko knjižnico in pomagamo po svojih najboljših močeh bolni deklici s Koroškega. Tako se v učencih privzgaja tudi humani čut. Biološki odpadki praviloma nastajajo samo v jedilnici in jih učenci odvržejo v posebno posodo. Če je za malico ali kosilo jogurt, jih čakajo tam še dve posodi- ena za plastične lončke, druga za pokrovčke. Zraven pa je vedno tudi koš za porabljene papirnate serviete. Aparata za pijačo v plastenkah v šoli nimamo, zato načeloma teh odpadkov ni. Učenci pijejo pijačo (vodo in manj sladkane sokove) v kovinskih lončkih, ki jih odložijo v posebno posodo in jih kuharice nato v kuhinji operejo- še ena rešitev, kako se izogniti prevelikemu številu plastičnih odpadkov. Ker je v bližini šole tovarna Paloma, se učenci že zelo zgodaj navadijo prinašati v šolo star papir, ki ga odložimo v poseben keson ob šoli in ga nato odpeljemo v tovarno. Učenci si v okviru pouka ogledajo, kako se papir predela in se naučijo, da s takšnim zbiranjem papirja ohranimo prenekatero drevo. Za šolo, v bližini kesona za papir imamo tudi tako imenovan ekološki otok, ki ga otroci vsakodnevno vidijo, vedo, zakaj je tam in se vsakodnevno lahko spomnijo, kako pomembno je ločeno zbirati odpadke. Ekološke otoke vidijo učenci tudi ob blokih, pri trgovini, ob naseljih hiš,… V okviru Eko šole smo se prijavili tudi k projektu zbiranja odsluženih električnih aparatov in prepričani smo, da je to še en korak več k bolj čistemu okolju. Ker je za ločeno zbiranje odpadkov v našem kraju dobro poskrbljeno, bo čez nekaj let današnjim otrokom samoumevno odpadke zbirati ločeno na vsakem koraku. S tem pa bodo razbremenili okolje, ohranjali naravne vire, varčevali z energijo, prihranili dragoceni prostor za odlaganje in tako ustvarjali nova delovna mesta. Irena Tarkuš Trikič, mentorica Eko šole na OŠ Sladki Vrh
|
